همه چیز درباره note 3 سامسونگ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
همه چیز درباره note 3 سامسونگ
نوشته شده در پنج شنبه 2 آبان 1392
بازدید : 225
نویسنده : Reza Mehdizadeh
همچنین باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی این فبلت قابل تعویض است و لذا هنگام مسافرت یا عدم دسترسی طولانی به برق، می توانید باتری یدکی به همراه ببرید.

نمایشگر این فبلت از نوع Super AMOLED است و همان طور که انتظار می رود، کیفیت، رنگ و کنتراست خارق العاده ای دارد. این نمایشگر کیفیت 1080p یا به عبارتی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را برای تان به ارمغان می آورد و در کنار روشنایی فوق العاده اش، زاویه دید بسیار خوبی هم دارد.

note 3 8

پورت شارژ و انتقال اطلاعات نوت ۳ از نوع micro USB 3.0 پیش بینی شده که به شخصه اولین بار است آن را روی اسمارت فونی می بینیم. در کنار این پورت هم اسپیکر مونوی این فبلت قرار گرفته که برعکس ظاهر کوچکش، صدایی بسیار خوب دارد. به گونه ای که حتی در محیط های نسبتا شلوغ و میهمانی ها هم می توانید انتظار صدایی نسبتا رضایت بخش را از آن داشته باشید.

not3

اما هنگام استفاده از هندزفری همراه با نوت ۳ چندان منتظر کیفیت عالی نباشید. اگر چه این هندزفری از همان مدلی است که همیشه به همراه اسمارت فون ها و تبلت های رده بالای سامسونگ عرضه می شود و صدای نسبتا بلندی هم دارد، اما اصلا به جزئیات آهنگ وفادار نیست و در کنار آن هنگامی که صدا را زیاد می کنید، با هیچ یک از برنامه های پخش موسیقی نوت نمی توانید انتظار باس مناسب و خوبی داشته باشید. همچنین ممکن است تیزی صدا کمی آزارتان دهد.
بخش مهم و تاثیر گذار سخت افزار نوت، درونش جای گرفته اند. این محصول، اولین اسمارت فونی است که با رم ۳ گیگابایتی عرضه می شود و چیپ پردازشی آن هم یکی از دو مدل اسنپ دراگون ۸۰۰ یا Exynos Octa 5420 است. مدلی که ما مورد بررسی قرار دادیم از نوع اگزینوس بود و گفته می شود سامسونگ قصد دارد در ایران تنها نوت ۳ با پردازنده اگزینوس را عرضه نماید.
در کنار اینها از NFC، بلوتوث 4.0 و فرستنده اینفرارد هم نباید غافل شد.
 
 
S Pen
 
یکی از قابلیت های جذاب خانواده نوت سامسونگ که طرفداران فراوانی هم پیدا کرده، قلم های دیجیتال آنها است. این قلم که درون بدنه موبایل و تبلت پنهان می شود، امکانات نرم افزاری قابل توجهی را برای تان به ارمغان می آورد. 

البته قلم دیجیتال سامسونگ از نوت اول تا به اینجا چنان پیشرفت کرده که حالا دیگر استفاده از عنوان ساده قلم دیجیتال برای S Pen سامسونگ کمی بی انصافی است. زیرا بر روی نمایشگر نوت ۳ همچون یک قلم موی استادانه نقاشی یا قلم نی خطاطی، به هنرنمایی می پردازد و بهتر از خودکار در خدمت یادداشت برداری های شما است. اگرچه ضخامت آن برای استفاده آسان مقداری کم است.

note 3 9

هنگامی که قلم را از جای خود در می آورید، نوت با یک صدای کوتاه و ویبره شما را آگاه می کند، تا از بیرون افتادن اتفاقی و گم شدن آن جلوگیری شود. البته چندان نگران این موضوع نباشید، چرا که بیرون آوردن آن حتی با دست هم کمی مشکل است و به خوبی در جای خود محکم شده. بهتر است همیشه کمی ناخن های تان بلند باشند تا راحت تر به آن دسترسی یابید.
یکی از نکات جالبی که سامسونگ در نوت ۳ آن را پیشبینی کرده، استهلاک قلم اس است. هنگامی جعبه نوت را برای اولین بار باز می کنید، یک انبرک فلزی با تعدادی میخ پلاستیکی نازک درون یک پلاستیک کوچک توجه شما را جلب می کنند. زیاد تعجب نکنید. اینها نوک یدکی برای S Pen نوت هستند که به راحتی می توانید آنها را تعویض کنید.
قسمت یک چهارم بالایی اس پن فلزی است، اما بقیه بدنه آن تا نوک، از پلاستیکی محکم ساخته شده. دکمه قلم دیجیتال هم مانند قبل در یک سوم پایینی آن قرار دارد و دسترسی سریع شما به امکانات ویژه اس پن را فراهم می آورد. 

به لطف قلم دیجیتال جدید سامسونگ با قابلیت تشخیص ۱۰۲۴ سطح فشار، کار کردن با اس پن، روان ترین و بهترین تجربه دست نویس متنی است که تا کنون روی اسمارت فونها تجربه کرده اید.

 

نمایشگر
سری گلکسی نوت سامسونگ با افزایش تدریجی اندازه صفحه در سه نسل متوالی همراه بوده اند. داستان از نوت اول و نمایشگر ۵.۳ اینچی آغاز شد و در نوت 2 به ۵.۵ اینچ رسید. حالا هم در گلکسی نوت ۳ شاهد نمایشگر ۵.۷ اینچی هستیم و البته این افزایش اندازه های کوچک اما موثر، هیچ تاثیر نامناسبی بر طراحی و اندازه بدنه نداشته اند. زیرا نوت ها همیشه نسبت به نسل قبلی خود، اندکی باریکتر و سبک تر شده اند.

تکنولوژی اصلی نمایشگر نوت ۳ هم همانند نسل قبلی (نوت ۲) است. اما کیفیت آن بهبود چشمگیری داشته و از 720P به 1080P رسیده است. در اینجا سامسونگ از یک نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن ۱۹۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرده.

note3 lcd

نمایشگر نوت ۳، همانند گلکسی اس ۴ از نوع PenTile با چینش زیر پیکسل ها به صورت الماسی است. اگر چه در رزولوشن های پایین تر استفاده از چینش PenTile می تواند باعث نمایش متون تار شود، اما نمایشگر نوت ۳ با تراکم ۳۹۶ پیکسل بر اینچ، چنان کیفیتی دارد که این موضوع مشکل ساز نمی شود. با وجود اینکه با یک صفحه نمایش بزرگ روبرو هستیم، ولی فوق العاده شفاف و واضح است.

 

و به لطف استفاده از نمایشگر OLED، کنتراست تصاویر و سطوح سیاهی آن در نوت ۳ عالی هستند. البته رنگها ممکن است کمی آزار دهنده و مشکل ساز باشند. در اولین استفاده، ممکن است رنگ ها کمی گرم به نظر برسند ولی سامسونگ کنترل کامل قابلیت های نمایشگر را در اختیارتان گذارده و قادر به تنظیم میزان سردی و گرمی رنگ ها هستید.
علاوه بر این در منوی تنظیمات می توانید حالت های پیش فرض مختلفی را جهت تنظیم رنگ انتخاب کنید: Dynamic و Standard و Professional Photo و Movie. حالت دینامیک اصلا جالب نیست و تقریبا همانند تلویزیون های پشت ویترین مغازه ها رنگ و رو رفته و زرد به نظر می رسد. اما حالت های Photo و Movie دقت لازم را دارند تا رنگ هایی جذاب و دوست داشتنی را روی نمایشگر به تصویر بکشند.
نکته جالب اینجا است که ۰.۲ اینچ بزرگتر شدن صفحه نه تنها باعث افزایش اندازه موبایل نشده، بلکه عرض دستگاه کمی کاهش هم یافته است و از سوی دیگر همزمان با این افزایش اندازه، رزولوشن آن هم افزایش چشمگیری داشته.
به طور کلی نتیجه تمامی تلاش های سامسونگ این شده که در نوت ۳ با نمایشگری واقعا عالی روبرو هستیم که زاویه دید فوق العاده ای را در کنار روشنایی بسیار خوب دارا است و تولید رنگ عالی را به رخ می کشد. شاید همین نکته کافی باشد که تایید کنیم طبق تست های DisplayMate، نوت ۳ بهترین نمایشگر میان اسمارت فون ها را دارد.
 
سیستم عامل و اپلیکیشن ها
سامسونگ بر روی نوت ۳ از آخرین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل، یعنی اندروید ۴.۳ جیلی بیلی و البته رابط کاربری مشهور خود، تاچ ویز استفاده کرده.
در حال حاضر تعداد انگشت شماری اسمارت فون و تبلت در بازار می توان یافت که به اندروید ۴.۳ گوگل مجهز شده باشند. شاید به جز نکسوس ۷ جدید و چند تلفن هوشمند نکسوسی که آپدیت را دریافت کرده اند، نتوان از محصول دیگری با این سیستم عامل نام برد.
و البته به لطف پردازنده ۱.۹ گیگاهرتزی Exynos Octa 5420 و ۳ گیگابایت رم (قدرتی هم پای یک لپ تاپ) نباید چیزی به جز اجرای نرم و روان اندروید را انتظار داشت. با چشم پوشی از برخی تاخیرهای انگشت شمار رابط کاربری سنگین تاچ ویز، در واقعیت هم داستان این گونه است. شما به سرعت میان صفحات جابجا می شوید. منوها را باز کرده، بین برنامه ها سوییچ می کنید یا ویجت ها را اجرا می نمایید.

اگر چه کارکرد سیستم عامل نسبت به نسل قبلی نوت بهتر به نظر می رسد، اما چندان مشخصه خاصی در عملکرد نرم افزاری آن نمی توان یافت که نسبت به اسمارت فون های بازار سریع تر باشد. هنگامی پی به قدرت این فبلت می برید که دکمه هوم را نگه داشته و منوی مولتی تسک را باز کنید. اینجا می بینید که تا ۱۰ برنامه با تمام توان در پس زمینه باز هستند، ولی کوچکترین تاثیری روی کارکرد دستگاه نگذاشته اند. 

note 3 4

 
در صفحه لاک نوت ۳ می توانید تا ۵ ویجت فعال از منتخب اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه را در اختیار داشته باشید. همچنین سامسونگ برای جذابیت این صفحه، قابلیت واکنش با فاصله و افکت تلاطم آب را با هم ترکیب کرده و هنگامی که با کمی فاصله انگشت تان را روی صفحه حرکت دهید، جلوه های جذابی خلق می شود.
تقریبا در تمامی محیط های نوت ۳ یک فلش کوچک در میانه سمت چپ صفحه قابل مشاهده است. اگر آن را به سمت راست بکشید، منوی کوچکی باز شده و ستونی از اپلیکیشن های پرکاربرد در آن ظاهر می شود. با کلیک روی هر کدام، اپلیکیشن مورد نظرتان باز می شود. اگر هم بخواهید از حالت دو پنجره ای نوت ۳ استفاده کنید، تنها کافی است دو عدد از برنامه ها را جداگانه به روی صفحه اصلی بکشید تا هر کدام ۵۰ درصد صفحه را در اختیار بگیرند. البته نکته جالب نوت ۳ اینجا است که یک برنامه واحد را دوبار می توانید باز کنید و مثلا برنامه مسنجر را در دو پنجره جداگانه در اختیار داشته باشید.
جای تعجبی نیست که شما روی نوت ۳ به طور کامل فروشگاه گوگل پلی را در اختیار دارید و می توانید به بیش از یک میلیون برنامه آن دسترسی پیدا کنید. البته این امر مستلزم امکان دسترسی به این استور از ایران است.
علاوه بر این، سرویس های ویژه سامسونگ همچون سامسونگ اپز و سامسونگ هاب را هم روی این فبلت می توانید بیابید. اما متاسفانه همان طور که می دانید خدمات دهی آنها در ایران متوقف شده و در صورت باز کردن آنها، به محض اتصال اپلیکیشن به اینترنت، برنامه به صورت خودکار بسته می شود.
 
با این حال هنوز تعداد فراوانی اپلیکیشن پیش فرض و اختصاصی سامسونگ وجود دارند که به همراه تاچ ویز روی این فبلت نصب شده اند. از جلمه این اپلیکیشن های گاه بسیار مفید و کاربردی می توان به S Note و Scrapbook و S Health و Knox و Story Album اشاره کرد. 
یکی دیگر از قابلیت های نرم افزاری جالب نوت ۳، امکانی با نام My Magazine است. این قابلیت در واقع به نوعی ادغام برنامه محبوب Flipboard با تاچ ویز سامسونگ است. در نکسوس ۴ با سوایپ از انتهای پایینی صفحه به بالا، به Google Now دسترسی پیدا می کردید. در نوت ۳ هم با همین عمل، برنامه My Magazine باز می شود و با جمع آوری مطالب مورد نظر شما در قالب یک مجله، کار خبر خوانی را جذابیت دیگری می بخشد.
 
کارایی
با پردازنده هشت هسته ای اگزینوس سامسونگ و ۳ گیگابایت رم، می توان نوت ۳ را یکی از قدرتمند ترین اسمارت فونهای حال حاضر دنیای اندروید دانست. اگر چه در کارهای معمول روزمره و برنامه های عادی این توانایی چندان به چشم نمی آید و برنامه ها همانند دیگر ابزارها به راحتی باز می شوند. اما هنگامی که سراغ کارهای سنگین تری چون پردازش فایل های سنگین مثل ویدیوهای full HD و نمایش آنها، یا نمایش و عملکرد فوق سریع کارکردهای قلم دیجیتال می روید، این قدرت به خوبی ملموس خواهد بود. 
البته این نکته را هم نباید از خاطر برد که نوت ۳ از همان نسخه رابط کاربری تاچ ویز استفاده می کند که گلکسی اس ۴ با آن رونمایی شد. لذا می توان این رابط کاربری را در برخی مشکلات جزئی کارایی، مقصر دانست. گلکسی اس ۴ برای بهبود سرعت و حل مشکلات نرم افزاری، با فاصله کمی از عرضه، آپدیتی برای تاچ ویز دریافت کرد و مطمئنا با عرضه این به روز رسانی روی نوت ۳ دیگر از این بابت نگرانی نخواهیم داشت.
البته اکنون هنگام سوییچ میان برنامه های پیش فرض سامسونگ یا اپلیکیشن های متعلق به قلم اس پن، ممکن است کمی تاخیر را مشاهده کنید. این تاخیر در برنامه متعلق به دوربین با نمایش متعدد پیام Processing همراه شده است. حتی هنگامی که در حالت اتوماتیک و نور مناسب عکس می گیرید، این امکان وجود دارد که موبایل یکی دو ثانیه با پیام Processing شما را معطل نگه دارد و البته احتمالا با ارتقا رابط کاربری تمام این مشکلات حل شدنی هستند.
 
دوربین
گلکسی نوت ۳ از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به تکنیک BSI (ظهور در پس زمینه) و لرزش گیر دیجیتال بهره می برد که با یک فلش LED قدرتمند همراهی می شود. البته با توجه به اینکه کم کم لرزش گیر های اپتیکال هم به دنیای اسمارت فون ها راه یافته اند (LG G2)، به گمانم سامسونگ باید به فکر استفاده از این تکنولوژی باشد.
دوربین جلوی این فبلت هم ۲ مگاپیکسلی است.
 
محل جا گیری دوربین پشتی، آن را برای در دست گرفتن به صورت افقی و عکاسی بسیار مناسب ساخته و اپلیکیشن دوربین هم بسیار سریع باز و آماده کار می شود. علاوه بر این شاتر دوربین هم لگ و تاخیر چندانی ندارد. لذا می توانید تمامی لحظات جذاب هر مراسمی را ثبت و ضبط نمایید.
note 3 6
اپلیکیشن دوربین گلکسی نوت ۳ تقریبا همانند دیگر محصولات امروزی خانواده گلکسی است. دسترسی به منوهای تنظیمات در آن به راحتی امکان پذیر است و دکمه شاتر هم در محلی مناسب و با اندازه ای خوب قرار گرفته. علاوه بر این، تعدادی حالت پیش فرض عکاسی در تنظیمات تعبیه شده که کار با دوربین نوت ۳ را بسیار راحت تر و لذت بخش ساخته. از این حالت های عکاسی می توان به HDR، پانوراما، و عکاسی متوالی یا Burst Shot اشاره کرد.
هنگامی که در فضای باز و محیط های با نور مناسب به عکاسی با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نوت ۳ می پردازید، هیچ جای نگرانی در خصوص کیفیت عکس ها یا دقت و جزئیات رنگ ها وجود ندارد. تصاویر ثبت شده هم کاملا شفاف و با جزئیات دقیق هستند. در حقیقت کیفیت این دوربین چنان خوب است که می توان در کارکردهای معمول یک کاربر عادی، آن را جایگزینی کاملا مناسب برای دوربین های دیجیتال دانست که با میل و رغبت همیشه دست به شاتر شده و عکاسی کند.

هنگامی که وارد محیط های با نور کمتر می شوید، باز هم عکس های دوربین نوت ۳ با بسیاری از رقبا هماوردی می کنند و شانه به شانه می زنند. اما به نظر می رسد که کم کم با کاهش نور باید قید کیفیت عالی و جزئیات فراوان عکس های آن را بزنید. 

note 3 7

نرم افزار عکاسی نوت ۳ و محیط کاربری آن یک کپی نسبتا کامل از رابط کاربری آماده شده برای سامسونگ گلکسی کمرا هستند. در این رابط کاربری همچنین قابلیت عکس در عکس هم دیده می شود که از گلکسی اس ۴ آغاز شد. با این امکان، شما می توانید به طور همزمان هر دو دوربین جلو و عقب را فعال کنید و عکاس را هم در گوشه کادر عکاسی بگنجانید.
این دوربین برای شما امکان زوم دیجیتال تا 4x را فراهم می آورد. البته هنگام زوم کامل، عکس ها کمی تار شده و کیفیت شان کاهش می یابد. سرعت شاتر و فوکوس خودکار آن هم تقریبا خوب هستند. به گونه ای که معمولا میان عکس های مختلف چندان معطل نمی مانید تا عکس بعدی را ثبت کنید. البته در هر صورت، سرعت آن در عکاسی متوالی به ۱۰ فریم در ثانیه آیفون 5S نمی رسد و عکاسی متوالی هم محدودیت ۲۰ فریم را دارد.
 
عمر باتری
سامسونگ آخرین فبلت خود را با یک باتری غول پیکر ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی قابل تعویض عرضه نموده. البته برای اینکه از پس تامین نیروی نمایشگر ۵.۷ اینچی فول اچ دی، پردازنده ۸ هسته ای و رم ۳ گیگابایتی بر بیاید، باید هم باتری چنان قدرتمند می بود.
 

باید گفت، بهینه سازی های موثر سامسونگ به همراه باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری به خوبی از پس تامین نیروی طولانی مدت برای دستگاه بر آمده. در تست های لازم برای بررسی محصول که همراه با باز کردن اپلیکیشن های فراوان، انجام بازی های گوناگون، عکاسی های متعدد و پخش فیلم و موسیقی بود؛ این باتری صبح تا شب ما را همراهی می کرد و باز هم ۱۰ تا ۲۰ درصد شارژ ذخیره داشت. لذا به نظر می رسد در کارکردهای معمول روزانه که بسیار کمتر از اینها است، به خوبی شما را کمی بیش از یک شبانه روز همراهی خواهد کرد. 

note 3 5

و البته آنچه داستان باتری را در نوت ۳ جذاب تر می کند، قابلیت تعویض آن است. از آنجایی که باتری نوت ۳ قابل تعویض است و پشت آن به راحتی باز می شود، شما می توانید همیشه یک باتری یدکی با شارژ کامل به همراه داشته باشید و هرگاه که لازم شد، آن را جایگزین باتری خالی فبلت تان کنید. 
 
جمع بندی
اگر شما یک فبلت باز هستید که پیش از این نوت یا نوت ۲ را هم استفاده کرده اید، بدون شک عاشق قابلیت های تازه، کیفیت ساخت و بهبودهای بسیار Note 3 و S Pen خواهید شد. 
اگر هم کاربری هستید که مصرف داده بالایی دارید (تولید محتوا، مطالعه، تبادل اطلاعات و...) و به دنبال یک ابزار راحت همچون اسمارت فون عظیم الجثه جهت رتق و فتق امورتان می گردید، باز هم می توان گفت که با توجه به جمیع مزایای سخت و نرم افزاری، تقریبا هیچ یک از فبلت های بازار توان شکست نوت ۳ را ندارند. البته شاید یک تبلت خوب ۷ یا ۱۰ اینچی بتواند چنین کاربرانی را کمی وسوسه کند.
شاید باتری قدرتمند نوت ۳ که با یک بار شارژ، حداقل کل روز (و حتی شب) می تواند شما را همراهی کند، دلیل محکمی برای خرید چنین محصول قدرتمندی باشد. ولی فراموش نکنید که بهترین نمایشگر در میان اسمارت فون ها را نیز در اختیار خواهید داشت. مجموعه کامل (وگاهی ملالت آور) اپلیکیشن های تاچ ویز و اس پن را هم نباید از خاطر برد.
و همه اینها را می توانید با پرداخت دو میلیون و ۴۳۰ هزار تومان برای مدل ۳۲ گیگابایتی Galaxy Note 3 به دست آورید.
 
نکات مثبت:
- بهره گیری از چیپ قدرتمند اگزینوس اُکتا (محصول سامسونگ)
- بهبود چشمگیر دوربین نسبت به نوت ۲
- قلم S-Pen جدید با کارایی های تازه
- نمایشگر زیبا، شفاف، قدرتمند و کارآمد
- پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD و باتری قابل تعویض
- عمر باتری طولانی
- پورت میکرو USB 3.0
 
نکات منفی:
- برخی آن را بسیار بزرگ می دانند
- کارایی نامناسب دوربین در نور کم 
- برخی تنظیمات آن برای افراد تازه کار پیچیده و مشکل است
- تعداد زیاد اپلیکیشن های پیش فرض گاهی باعث مزاحمت و کندی سیستم عامل می شود


:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,



مطالب مرتبط با این پست
.
آموزش autorun.inf
اتوران کردن فایل ها در فلش مموري
آموزش ساخت ویروسی که ویندوز کامپیوتر را با خاک یکسان می کند...
ویروس قوی ...
ویروس برای شوخــــی...
آشنایی با انواع ویروس ها
هر حرفی را تایپ کنید خانوم خوش صدایی اونو تکرار می کنه!
آشنایی با برنامه ی Notepad در ویندوز
آموزش .bat
پروتکل TCP IP
دو راه جالب جهت نفوذ به ويندوز XP بدون رمز عبور!!!
همـه چیـز در مـورد iPhone 5S گوشی جدیـد اپـل
۱۰ ابزار مفید سیستمی مخفی در ویندوز
۱۲ دستور کاربردی در CMD
چرا در هنگام بازی در ویندوز دچار مشکل می شوید؟
رمز دار کردن فایلها
پی بردن به تاریخ نصب شدن ویندوز از طریق CMD
ترفندهای جالب و کاربردی فیس بوک
آموزش ساخت چند تا ویروس خطرناک...
دانلود ویروس (کرم) New folder.exe
Autorun Virus Remover Full Version
هک کردن کامپیوتر طرف بدون نرم افزار
آموزش هک وای فای به صورت حرفه ای...
آموزش و درک مطلب مفاهیم هک از پایه به صورت حرفه ای...
آموزش هک فوق پیشرفته.
مقدمات قبل از شروع يادگيری هک
تعريف ip و port
RFC چيست؟
بحث ip
IP Scanning



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: